Advies M&C museum Beelden aan Zee

Marketing-en communicatieadvies

Museum Beelden aan Zee bestond in 2019 25 jaar. Opgericht door particulieren en gedraaid door een beknopt kernteam met betaalde krachten en 150 vrijwilligers heeft het museum een bijzonder profiel. Het jubileum is gevierd met drie grote tentoonstellingen over Carel Visser, Jaume Plensa en Niki de Saint-Phalle. Om het museum in dit bijzondere jaar in de kijker te spelen bij de media is een campagnestrategie ontwikkeld, met grote nadruk op het bereiken van vrije publiciteit. Samen met de vaste junior medewerker werkte ik de strategie uit en leidde ik haar in de tussentijd op, zodat zij de basis van het vak leerde. 2019 werd het recordjaar van het museum met meer dan 130.000 bezoekers.

Werkzaamheden

  • Marketing- en communicatie advies, implementatie en opleidingstraject

Installatie beeld Jaume Plensa. Foto: Martijn Beekman

Opdrachtgever

museum Beelden aan Zee