Rebranding Wereldmuseum

Brandmanager a.i.

Op 8 mei 2017 tekende het Wereldmuseum een samenwerkingsovereenkomst met het Nationaal Museum van Wereldculturen, waartoe Museum Volkenkunde, het Afrika Museum en het Tropenmuseum vallen. Toezicht, bestuur, management en collectiedeskundigheid worden gedeeld met het NMVW. Het Wereldmuseum blijft een zelfstandige stichting en Rotterdams museum. Door dit samenwerkingsverband is het museum verzekerd van zijn voortbestaan door een jaarlijkse subsidie van 5 mio. De samenwerking leidt tot een nieuwe visie, waarbij het Wereldmuseum maatschappelijker gaat programmeren en bevat een rebrandingstraject.

Werkzaamheden

  • Leiding en uitvoering geven aan het rebrandingstraject in nauwe samenspraak met Hoofd Marketing van NMVW.
  • Uitvoering en productie campagnestrategie, inclusief persbewerking voor de najaarstentoonstelling POWERMASK, by Walter Van Beirendonck.

POWERMASK, foto: Aad Hoogendoorm

Opdrachtgever

Wereldmuseum Rotterdam