ZomerExpo 2011, 2012, 2013

Floormanager en communicatieplan

Geïnspireerd op de Summer Exhibition van de Royal Academy in Londen startte in 2011 de ZomerExpo; een beeldende kunsttentoonstelling met open inschrijving. Gemiddeld 2.500 kunstenaars maken voor iedere editie nieuw werk. Elk jaar heeft een eigen thema, zoals Liefde, Aarde of Licht. Tijdens de voorrondes kiezen juryleden de werken voor de zomertentoonstelling in het Gemeentemuseum Den Haag. Het stemmen gebeurt anoniem. Kunstenaar en jury zien elkaar niet. Zo telt alleen de zeggingskracht van het kunstwerk en niet de naam van de maker.

Werkzaamheden

  • Ontwikkeling en implementatie communicatiestrategie
  • Floormanagement en assistentie bij de┬áproductie van de voorrondes i.s.m. museumLAB

Vrijwilligers tonen werk aan de jury (foto: Hilko Visser)

AVRO KunstUur doet verslag van de ZomerExpo (foto: Hilko Visser)